Vilkår og betingelser

1. Generelt om vilkår for handel på Nicechairs.dk

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Nice – house of chairs ApS. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler.

2. Betaling

Alle priser på www.nicechairs.dk er i danske kroner inkl. 25% moms, men uden fragt. Fragten fremgår ved betaling. Ordrer over kr. 10.000,- leveres fragtfrit.

Varer bestilles online og kan betales med VISA/Dankort, Mastercard, MobilePay eller ved bankoverførsel. Ved kreditkort: Pengene hæves på din konto den dag, varen er afsendt. Ved bankoverførsel: Pengene indbetales ved bestilling af varer på vores konto registreringsnr.: 9135 kontonr.: 0000122319. Husk at mærke indbetalingen med navn. Hele din ordre samt leverings-omkostninger betales ved bestilling.

3. Kontroller din ordrebekræftelse

Husk, at kontrollere at alle dine oplysninger i ordren er korrekte, så din ordre ikke  bliver forsinket. Bor du i lejlighed, så er det vigtigt, at vi får den rigtige etage- og sideangivelse.

4.A. Ændring af ordre

Hvis du opdager en fejl, så kontakt os via: mail@nicechairs.dk. Hvis du vil have flere varer på din ordre eller ønsker at slette varer fra din ordre, skal du kontakte os senest 5 hverdage før aftalt leveringsdato.

4.B. Annullering af ordre

Hvis du vil annullere din ordre, skal du altid kontakte os. Annullerer du efter, at ordren er afsendt, er det ikke sikkert at ordren kan standses. På pakkeordrer kan du risikere stadig at modtage e-mail og SMS, som opfordrer dig til at hente pakken.

5. A. Leveringsvilkår

Der leveres med fragtbil i hele Danmark, dog med undtagelse af Færøerne og Grønland. Opstår der leveringsproblemer med din ordre, vil du blive kontaktet af os. DSV Transport er vores samarbejdspartner, og deres leveringsvilkår kan læses her: https://dsvtransport.dk/salgs-og-leveringsbetingelser .

Sælger hæfter ikke for forsinkelse eller manglende levering, som skyldes forsinkelse eller leveringsvanskeligheder fra sælgers leveran­dører, transporthindringer, force majeure, valutarestriktioner, materiale- eller personalemangel, strejke, lockout eller andre afbrydelser i driften eller årsager i øvrigt udenfor sælgers kontrol. Sælger hæfter herudover kun for forsinkelse eller manglende levering, hvis denne skyldes, at sælger har handlet groft uagtsomt. l de tilfælde, hvor sælger ovenfor har forbeholdt sig ansvarsfrihed, berettiger overskridelse af leveringstiden ikke køber til at annullere ordren. Leveringstiden forlænges i så fald med det antal dage, leveringshindringen har været til stede. Såfremt leveringshindring, der skyldes en af ovennævnte omstændigheder, kan påregnes at ville vedvare længere end tre må­neder, skal sælger dog være berettiget til at annullere handelen, uden at det skal anses for misligholdelse.

Sælger er i intet tilfælde forpligtet til at yde erstatning for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab.

5. B. Leveringstid

Ved bestilling af en vare inden kl. 10:00, vil den blive leveret den efterfølgende hverdag. Der kan dog være længere leveringstider i forbindelse med højtider, ferier og helligdage. Ved levering til ikke brofaste øer tillægges 1-2 ekstra leveringsdage til den oplyste leveringsdato

6. Reklamation

Du skal gennemgå din ordre ved modtagelse. Hvis en vare er beskadiget eller lider af mangler, beder vi dig kontakte os med det samme. Det er din pligt at angive, og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.

Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter du har modtaget varen. Du kan i øvrigt læse de gældende regler for reklamation her: https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/reklamationsret/

7. Fortrydelsesret

I henhold til dansk lovgivning har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler online. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du modtager dine varer. Bliver din ordre leveret over flere omgange, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får sidste del af din ordre leveret. 

Hvis du fortryder dit køb og vil sende dine varer retur med post eller fragtfirma, skal du kontakte os via mail: mail@nicechairs.dk. Køber betaler selv for returforsendelsen.

Du kan læse de øvrige gældende regler her: https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/e-handel/fortrydelsesret-og-klager/

8. Forbehold

Der tages generelt forbehold for force majeure, slåfejl, billedfejl, ændringer, udgåede varer samt leverandørsvigt. Eventuelle fejl og mangler kan ikke gøres gældende for Nice – house of chairs ApS